Matuseäris tegutsevad peamiselt pika ajalooga ettevõtted ja uutel tegijatel on väga keeruline turule siseneda, kuid matusebüroo Memoris üritab seda teha innovatsiooni ja matuste morbiidse kuvandi murdmisega.
“Matustele ei mõtle mitte keegi, kui nad elavad. Kui lugeda turundusstrateegia õpikuid, siis tuuakse kristu näide: sul ei ole võimalik inimesele reklaamida kirstu. Sa võid ükskõik kui palju raha matta sinna, elus inimene ei pane kirstu reklaami tähele. Sellest tuleb lähtuda, kui sa matuseäri teed,” rääkis Memorise asutaja Tarko Tuisk.
Memoris on tähelepanu saanud uudse puumatusega, kus lahkunu tuhk segatakse biolagunevast materjalist urni, kuhu pannakse kasvama puu, mis istutatakse maha. Samuti hakkab ettevõte Tuisu sõnul kohe müüma QR-koodiga plaate, mille saab kinnitada hauakivile ja mida skännides saab maetu kohta rohkem infot.
Intervjuus kirjeldas Tuisk, kuidas on Memorise puu-urnide äri käima läinud ja millal hakkab ettevõtte pakkuma oma mälestuspargis puumatuseid. Samuti rääkis Tuisk, kuidas selline idee talle tuli, millised on tänapäevased matusetrendid ja eelarvamused ning kuidas saab tavapäraselt kurba sündmust ka teisiti pidada.
Küsis Gregor Alaküla.
Foto autor: Tairo Lutter/Postimees/Scanpix
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.