Taastunud tarbijakindlus ja kõrge nõudlus vastanduvad tarneahelate katkemiste, kiipide puuduse ja kallite tooraine hindadega - tulemuseks on hinnaralli. Luminor Liisingu juht Andrus Soodla selgitas, miks valitsevad auto- ja liisinguturul kõrged hinnad ja kuhu suunas turg liigub.

- Autode hinnatõus tõenäoliselt niipea ei peatu.
- Foto: Justin Tang
„Fakt on see, et autohinnad on tõusmas ja nad ilmselt tõusevad lähitulevikus veel. Covid-19 tekitas nõudluse augu, eelmine aasta oli müük 35% maas, nüüd hakkab tarbija kindlustunne taastuma ja müük on tõusnud juba 33% võrreldes eelmise aastaga. Hinnatõusule annab hoogu kasin pakkumise pool, mida põhjustavad kiipide puudus, tarneahelate katkemised ja tooraine hindade tõus,“ selgitas Soodla.
Tema sõnul ei ole autode pakkumuse vähenemine ainult Eesti probleem. Ülemaailmselt tuntakse nende tegurite mõju ning Eesti oma väiksuse tõttu võib isegi olla paremas seisus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.