Riik maksab elektriautode ja kastirataste ostjale toetust
Lähinädalatel avaneb taas võimalus küsida toetust elektriautode ostuks. Uuendusena saab seekord toetusega soetada ka kastirattaid. Taotluste vastuvõtmise alguse kuulutab keskkonnainvesteeringute keskus välja lähiajal.
Elektriliste kastirataste tootja Hagen Bikes noteeris eelmisel aastal ettevõtte aktsiad Tallinna börsi alternatiivnimekirjas. Fotol ettevõtte üks asutaja Kaspar Peek ettevõtte tootega esimesel börsipäeval.
Foto: Andras Kralla
Keskkonnaminister Madis Kallas allkirjastas nullheitega sõidukite toetuse andmise määruse, millega edendatakse keskkonnasäästlikumate transpordivahendite kasutust ja vähendatakse kasvuhoonegaaside heidet. Varasemaga võrreldes on aga tingimustes mitu muudatust. Esiteks peab sõiduk olema ostetud mitte varem kui määruse jõustumise päeval ning toetust makstakse seekord tagantjärgi.
Mul on maja katusel 11 kW päikesepark ja hoovis 1 kW rollerite laadimisjaama prototüüp, mis enamasti toodab elektrit maja jaoks. Mõned väiksemad päikesepaneelid on ka kasvuhoonel, kirjutab Lagedi eramaja päikeseenergiapargi looja, elektri-entusiast ning SandFox OÜ omanik ja tegevjuht Meelis Merilo Äripäeva erilehes Kõik energiast.
Ratsionaalseid argumente, miks karta diisel- või bensiinimootoriga auto soetamist, praegu ei ole. Samas tasub arvestada ka emotsionaalseid põhjusi, kirjutab pikaaegne automüüja, automüügiplatvormi Modera juht Raido Toonekurg Äripäevas.
Vinni kooli õpilased ehitasid tehnoloogiaringi õpetaja juhendamisel puidust raamiga elektriauto, millega saab sõita kuni 25 km/h. Mopeedautoga loodetakse tulevikus võistlema hakata.
Nissani kauaoodatud teine elektriauto mõjub kvaliteetselt, ent latti kõrgemale ei nihuta, kirjutab autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe järjekordse testsõidu järel.
23. mail toimub Von Krahli teatrimajas Rakvere Elustiilipäev – avalik sündmus, mis tõstab esile puhkamise kui teadliku eluoskuse ja vaimse tasakaalu osa. Ürituse tänavuseks juhtmõtteks on „Puhkus on jõud!”.