Petturid varastavad jätkuvalt telefonikõnega tuhandeid eurosid

Autor: Kristjan Ojang • 16. juuli 2021
Ainult tellijale
Jaga lugu

End pangatöötajatena esitlevate kelmide ohvriks on tänavu langenud sajad inimesed ning mitmetuhande euroseid kahjusid kannab ka Lääne-Virumaa. Millised on levinud petuskeemid ja kuidas saada aru, et helistaja pole tegelikult pangast?

Pangatöötaja ei küsi kunagi telefonitsi PIN-koode. Kui seda tehakse, on tegu petturiga.
Autor: Shutterstock

Petukõnede kaudu tehtavad rahavargused pole kahjuks kuhugi kadunud, kuigi sel teemal on meedias räägitud palju. Värskeima näite Lääne-Virumaal pettuse ohvriks langenud inimesest leiab möödunud nädalast, kui Vinni vallas elavale 60aastase naisele helistas end pangatöötajana esitlenud isik ja ütles, et tema kontol on tehtud kahtlaseid tehinguid, mis tuleks blokeerida. Selleks paluti naisel sisestada SMART-ID PIN-koodid, mida ta ka tegi. Seejärel kandsid kelmid raha kannatanu kontolt teisele pangakontole. Kahju oli 1290 eurot.

Alles üleeile alustati Ida-Virumaal pangapettuse osas kaks kriminaalmenetlust. Ühes juhtumis teostati Kohtla-Järvel elava naise kontolt kaks pangaülekannet ning võeti Bondorast 6500 eurot krediiti. Teine juhtum puudutas Narvas elavat naist, kelle pangakontolt kanti 3790 eurot tundmatule kontole.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või osta ligipääs allolevalt lingilt
EraisikEttevõte
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.

Vaata veel

Telli uudiskiri ja ole kursis Lääne-Virumaal toimuvaga

Jaga meiega huvitavat infot!

Meie koostööpartneriteks on

Telli uudiskiri ja ole kursis Lääne-Virumaal toimuvaga

Jaga meiega huvitavat infot!