Tapal valmivad uhked vedurid, mis liiguvad tegelikult elektri jõul

Autor: Andres Pulver • 23. oktoober 2022
Ainult tellijale
Jaga lugu
Meelis Jerlovi selja taga on Ameerika veduri alusraam, mis ootab uue veduri ehitamist.
Autor: Andres Pulver

Miks tangitakse vedurisse liiva ja kas diiselmootor ei panegi rongi rattaid liikuma? Need ja veel mitmed teised küsimused said vastuse Tapa valla ettevõtluspäeval Operail Repairsi Tapa depoos.

Kui vedur käib Tapa depoos hooldusel, tangitakse sellesse poolteist tonni liiva ja 1800 liitrit õli. Kui õli vajalikkusest on lihtne aru saada, siis depoos seisvad suured liivakotid tekitavad esmapilgul arusaamatust.

Aga liiv on raudteel ülioluline. Operail Repairsi projektijuht Meelis Jerlov selgitas, et liiva on vaja hõõrdejõu suurendamiseks veduri rataste ja raudteerööbaste vahel.

Suvisel ajal liiva eriti palju ei kulu, praegu on aga kohe-kohe kätte jõudmas liivakasutuse kõrgaeg. „Kui ikka puulehed on rööbastel ja hommikul temperatuur kergelt miinuses, on veduril väga raske paigalt võtta,“ kõneles Jerlov.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või vormista tellimus

Kas tahad alati teada, kui Lääne-Virumaa Uudistes sel teemal kirjutatakse? Kasuta Minu Lääne-Virumaa funktsiooni ja vali märksõnad, mida oma personaalses uudiskirjas näha tahad.

Vaata veel

Meie koostööpartneriteks on

Liitu uudiskirjaga ja oledki kursis, mis Lääne-Virumaal toimub

Jaga meiega huvitavat infot!