Miks tangitakse vedurisse liiva ja kas diiselmootor ei panegi rongi rattaid liikuma? Need ja veel mitmed teised küsimused said vastuse Tapa valla ettevõtluspäeval Operail Repairsi Tapa depoos.
Kui vedur käib Tapa depoos hooldusel, tangitakse sellesse poolteist tonni liiva ja 1800 liitrit õli. Kui õli vajalikkusest on lihtne aru saada, siis depoos seisvad suured liivakotid tekitavad esmapilgul arusaamatust.
Aga liiv on raudteel ülioluline. Operail Repairsi projektijuht Meelis Jerlov selgitas, et liiva on vaja hõõrdejõu suurendamiseks veduri rataste ja raudteerööbaste vahel.
Suvisel ajal liiva eriti palju ei kulu, praegu on aga kohe-kohe kätte jõudmas liivakasutuse kõrgaeg. „Kui ikka puulehed on rööbastel ja hommikul temperatuur kergelt miinuses, on veduril väga raske paigalt võtta,“ kõneles Jerlov.
Tellimust saab katkestada kuni kaks tööpäeva enne järgmist maksetähtaega
Kas tahad alati teada, kui Lääne-Virumaa Uudistes sel teemal kirjutatakse? Kasuta Minu Lääne-Virumaa funktsiooni ja vali märksõnad, mida oma personaalses uudiskirjas näha tahad.