Autoliit püüab automaksu takistada: praegu kavandatavad summad on samad kui Norras
Eesti autoomanike keskliit ei kiida praegu välja käidud automaksu mudelit mitte kuidagi heaks, sest automaksu ülesannet täidab juba praegu kütuseaktsiis, ütles liidu juhatuse esimees Priit Tammeraid.
Automaks lööb autoomanike keskliidu juhatuse esimehe Priit Tammeraidi sõnul enim just autosi, mis seisavad.
Foto: Andras Kralla
Tammeraid tõi näite, et Eestis planeeritav automaks ja praegu väljakäidud summad on ligilähedased Norra automaksu summadega. Samas on sissetulekud Eestis hoopis väiksemad.
Siseminister Lauri Läänemets nentis, et elanikkonna vananemine mõjutab tugevalt ka politseid, automaksuga peab aga kaasas käiba ühistranspordi väga tõhus areng maapiirkondades.
Jätkuks valitsejatel ainult oidu ja sihikindlust, et maainimest mitte hobuse selga ja veondussektorit jälle Lätti maksustada, kui nad transpordile terviklikku maksukeskkonda kujundavad, loodab Eesti Transpordikütuste Ühingu tegevjuht Mart Raamat.
Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat nentis Kütuseturu Aastakonverentsil, et valitsuse ja Euroopa Liidu regulatsioonid tõstavad paratamatult lähiaastatel kütusehindasid. Näiteks keskmise diiselmootoriga Passati omanik hakkab maksma aastal 2027 senisest umbes 265 eurot rohkem.
Valitsuse maksukavadest on Äripäevas seni kõige põhjalikumalt ja kirglikumalt väideldud automaksu üle, mille vastu niivõrd ei oldagi, kuivõrd kaheldakse poliitikute võimes anda eesmärgile vastav sisu.
23. mail toimub Von Krahli teatrimajas Rakvere Elustiilipäev – avalik sündmus, mis tõstab esile puhkamise kui teadliku eluoskuse ja vaimse tasakaalu osa. Ürituse tänavuseks juhtmõtteks on „Puhkus on jõud!”.