Ettevõtjad ootavad riigilt eelkõige kindlustunnet, et nende tegevuskeskkonda puudutavad otsused ei jõustuks üleöö, vaid neile eelneksid pikemad arutelud, kirjutab Tööandjate Keskliidu tegevjuht Arto Aas.
- Valitsuse maksu- ja välistööjõupoliitika reaalsus ja lubatu on omavahel vastuolullu läinud, kirjutab Tööandjate Keskliidu tegevjuht Arto Aas. Foto: Raul Mee
Küsimusele, mida peaks tegema tööstuse konkurentsivõime tõstmiseks ja ekspordi suurendamiseks, saab vastata lühiajalist ja pikemat perspektiivi silmas pidades.
Ekspordi languse taga on rida põhjuseid, sealjuures välisnõudluse nõrkus, mis otseselt meie kontrollile ei allu. Ettevõtjad otsivad ära langenud turgudele uusi väljundeid ja ootavad, et riik oleks praegu ettevõtjatele ja investoritele kindlustunde looja, mitte selle lõhkuja. Näiteks on viimastel kuudel uusi seadusi ja makse kehtestatud kiirkorras, eelnõudele oodatakse tagasisidet vaid paari päeva jooksul ning üks maks pole veel kehtima jõudnud hakata, kui juba kuuleme järgmise ideest. See kõik tekitab niigi ebakindlal ajal ebakindlust juurde.
Seotud lood
Tapa linnas Paide tänaval asuvad maaüksused saavad haljasalast ettevõtlusalaks. Et koostada ettevõtjate huvidega maksimaalselt arvestav detailplaneering, kohtusid vallavalitsuse esindajad reedel ettevõtjatega, et asi juba eos targalt käima lükata.
Vaibakuduja ja ettevõtja Tiia Saart juba oma tegevusega märkamata ei jää. Naine teeb savist keraamikat, koob kangastelgedel, teeb fotograafitööd, peab talu ja tõmbab külanaisi kaasa kohalikku seltsimajja kangastelgedel kuduma.
Järgmiselt põlvkonnalt ei saa eeldada pereäri üle võtmist, kuid et nad seda teha tahaksid, tuleb vaeva näha juba nende lapseeas, aga vajadusel leppida ka äri maha müümisega ja loota, et koos jätkatakse mõne muu äriga.
Kaitsetööstus kasvab
Eelmisel nädalal majanduskonverentsile Äriplaan 2024 kogunenud ettevõtjad ja juhid selgitasid oma vaadet ja äriplaane eesolevaks. Äripäev tegi olulisematest kokkuvõtte.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.