Pooleaastaste läbirääkimiste tulemusel saatis valitsus täna riigikogule arutamiseks automaksu eelnõu, mis peaks eelarvesse tooma enam kui 230 miljonit eurot aastas.
Uue Honda CRV eest tuleb tulevikus maaletoomisel maksta rohkem kui 6000 euro suurune registreerimismaks.
Foto: Pille Russi
Rahandusminister Mart Võrklaeva (Reformierakond) sõnul tuli eelnõu koostamisel leida tasakaal keskkonna, eelarve ja maksu elanikkonnale jõukohasuse vahel. "Usun, et see tasakaal on päris hea," lisas ta.
Kuigi lisaks automaksule on tulemas veel teisigi maksutõuse, on see saanud kõige suurema kriitika osaliseks. Miks? Põhjuseid otsivad advokaat Karel Romet Pedajas ja jurist Linell Raud advokaadibüroost Walless.
Valitsuse automaksu plaan ei täida keskkonnasäästlikkuse eesmärki, vaid soodustab hoopis vanemate autode ostmist, kirjutab Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum (Isamaa).
Koroonaajal popiks saanud karavaniturismi võib paar aasta pärast oodata jahenemine, põhjuseks paljukardetud automaks, mille loojad ei ole arvestanud matkaautode spetsiifikaga.
Tänapäeva töömaailmas kohtuvad kontorites sageli erinevad põlvkonnad: beebibuumerid, X-põlvkond, milleeniumilased ja Z-põlvkond. Igaühel neist on oma ootused, tööharjumused ja suhtumine töökeskkonda. Selline mitmekesisus võib tunduda keeruline, kuid pakub ka väärtuslikku võimalust õppida ja kohaneda erinevate lähenemistega.