Valmis Kunda sadama edasiarenduse detailplaneering
Kunda sadama edasiarenduse detailplaneering annab suunised, kuidas laiendada sadamat ja ehitada uued hooned nii, et avaneks võimalus vastu võtta rohkem ja suuremaid laevu.
Eelmise aasta sügisel külastas Kunda sadamat president Alar Karis. Talle tutvustas ettevõtte laienemisplaane sadama juht Daimar Truija (paremal). Foto: Raigo Pajula
Sadama laiendamise vajadus tuleneb sadama suurenenud ja suurenevast kaubakäibest ning vajadusest teenindada suuremate gabariitide ning kogukandevõimega laevu. Suuremate kogukandevõimega laevade teenindamiseks on vaja rekonstrueerida olemasolevaid kaubakaisid, juurde ehitada uusi kaisid ning laiendada ja süvendada sadama akvatooriumit. Sadam soovib valmistuda ka ro-ro laevade (sõidukite vedamiseks ehitatud laev) vastuvõtuks.
Uute investeeringute meelitamiseks rajavad Lääne-Virumaa omavalitsused maakonda kolm uut tööstusala, rääkisid saates "Virupärane ettevõtlus" Lääne-Virumaa ärivõimalusi analüüsinud Rivo Noorkõiv ja Väike-Maarja vallavanem Indrek Kesküla.
Aseri sadama rajamise ümber on nähtud paarikümne aasta jooksul kriminaalasju, äripartnerite tuliseid vaidlusi ja siiani tekitab kohalikus poliitikas pingeid meres täidetud ala liitmine sadamaala kinnistuga.
Kaubamahu langus ja koondamised, samas ka uued turud ja sadamate funktsioonid, kuid heitlikud meeleolud – Eesti sanktsioonidest räsitud sadamaäri loksub just sellistes lainetes.
Kunda sadam on algatanud uue detailplaneeringu, mille jõustumisel kasvaks sadama võimekus üle kolme korra suuremaks, ütles Kunda sadama juht Daimar Truija.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.