Fantoomsõidukite registrist mahaarvamine lükkus edasi
Kui valitsus automaksu ideega lagedale tuli, lubati fantoomsõidukite liiklusregistrist mahaarvamist alates tänavu juulist. Eelnõu on aga endiselt riigikogus menetluses.
Kuni 200 000 sõidukit elavad edasi ainult registris, nii ka minu esimene auto, pildil olevaga analoogne Ford Sierra.
Foto: Wikipedia
Peatatud kandega sõidukeid on registris umbes 300 000, millest hinnanguliselt 100 000 kuni 200 000 on sellised, mida enam ei eksisteeri ning ühel või teisel põhjusel ei ole olemas ka lammutustõendit, mille alusel masin registrist maha arvata.
Autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe ütleb, et Eesti võinuks palju hullema automaksu saada. Siiski on tema hinnangul näiteks hobiautode pidamine maksustatud ebaõiglaselt.
Baltimaade üks suurimaid autode müügi- ning teenindusettevõtteid Amserv Grupi AS müüs mullu kokku 7400 autot ehk 4,8% enam võrreldes 2022. aastaga, seda vaatamata majanduslangusele ja maksumuudatustele nii koduses ärikeskkonnas kui ka välisturgudel.
Kuigi lisaks automaksule on tulemas veel teisigi maksutõuse, on see saanud kõige suurema kriitika osaliseks. Miks? Põhjuseid otsivad advokaat Karel Romet Pedajas ja jurist Linell Raud advokaadibüroost Walless.
23. mail toimub Von Krahli teatrimajas Rakvere Elustiilipäev – avalik sündmus, mis tõstab esile puhkamise kui teadliku eluoskuse ja vaimse tasakaalu osa. Ürituse tänavuseks juhtmõtteks on „Puhkus on jõud!”.