Kui Eesti riik tahab omaenda seatud eesmärke saavutada, siis tuleb mahukaupade maanteelt raudteele suunamisega kohe praegu aktiivselt tegeleda – muuta raudtee soodsamaks veolahenduseks või pakkuda vähemasti võrdset konkurentsiolukorda, kirjutab Operaili juhatuse liige Merle Kurvits.
Raudtee on kõige keskkonnasäästlikum transpordiliik maismaal. Paraku on raudteeveod senise poliitika tulemusena tänaseks maanteevedudest kallimad. Kui me kohe praegu suunda ei muuda, siis raudteeveod ellu ei jää, meie maanteed täituvad raskeveokitega, teede olukord halveneb, remondivõlg suureneb, kliimaeesmärgid jäävad täitmata ning plaanitavast automaksust laekuv raha läheb teede korrashoiu asemel hoopis trahvide tasumiseks.
Kui 50 kaubakonteineri liigutamiseks maanteel kulub 50 veoautot 50 juhiga, siis raudteel kulub selleks üks vedur ühe juhiga. Kaubavedu raudteel on 28 korda ohutum kui maanteel – mida rohkem raskeveokeid meie maanteedele juurde tuleb, seda ohtlikum on liiklus kõigile sõitjatele. Võrreldes maanteeveoga kulutab kaubavedu raudteel umbes neli korda vähem kütust ja eraldab umbes kuus korda vähem CO2.
Tellimust saab katkestada kuni kaks tööpäeva enne järgmist maksetähtaega
Kas tahad alati teada, kui Lääne-Virumaa Uudistes sel teemal kirjutatakse? Kasuta Minu Lääne-Virumaa funktsiooni ja vali märksõnad, mida oma personaalses uudiskirjas näha tahad.