Leo Aadel: rahvusvaheline mereõigus ei ole raiutud kivisse
Haljala vallavolikogu liige Leo Aadel tegi vallavalitsusele ettepaneku teha esimene samm rahvusvahelise mereõiguse muutmiseks, et keskkonnale ohtlikud Venemaa varilaevastiku tankerid ei pääseks vabalt Soome lahele.
Viimastel aastatel, aga eriti viimastel kuudel on oluliselt tõusnud selliste laevade transiit, mis võivad ohustada oma tegevusega nii Eesti kriitilist taristut, ohutut navigatsiooni kui ka merekeskkonda. Ei ole saladus, et enamik varilaevastikku kuuluvatest alustest liigub Venemaa ja kolmandate riikide sadamate vahel.
Reede varahommikul Soome lahel kinni peetud varilaev Kiwala jääb Eesti ametnike kontrolli alla vähemalt senikauaks, kui tehakse kindlaks, kas sellel laeval on olemas lipuriik. Hiljutiste sanktsioonide alla sattunud varilaevad kipuvad oma lipukuuluvust võltsima ning Kiwala võib olla üks neist, kes nõnda tegi.
Läänemere siledas vees seisab ankrus naftatanker Oneiroi. Hiljuti vedas ta Vene naftat Primorskist Indiasse, seejärel tiirles Araabia Ühendemiraatide, Sri Lanka ja Egiptuse vahel. Nüüd seisab ta teiste tankerite seas Eesti ranniku lähedal, oodates järjekorras, et siseneda jälle Venemaa sadamasse.
Viimased sanktsioonid hammustavad Moskvat valusalt
Trumpi meeskond alles töötab välja oma strateegiat ja seetõttu ei maksaks ühtegi juttu veel võtta lõplikuna, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma Ukraina sõja majandusblogi 42. sissekandes.
23. mail toimub Von Krahli teatrimajas Rakvere Elustiilipäev – avalik sündmus, mis tõstab esile puhkamise kui teadliku eluoskuse ja vaimse tasakaalu osa. Ürituse tänavuseks juhtmõtteks on „Puhkus on jõud!”.