Rakvere vallavalitsus tegi keskkonnaameti vahendusel Lepnale autorehvide purustamist kavandavale Ragn-Sellsile mitu ettepanekut. Jäätmefirma juhi Kai Realo sõnul võidakse tulevikus kuni pool Lepnal purustatavatest rehvidest Eestisse importida.
- Ragn-Sellsi äriarendusjuht Rainer Pesti (vasakul) ja Rakvere vallavolikogu esimees Peep Vassiljev märtsi lõpus Lepna raamatukogus toimunud kohtumisel, kui jäätmefirma tutvustas kohalikele inimestele plaani hakata Lepnal vanu autorehve purustama. Foto: Aivar Hundimägi
„Meie suurim mure on ebaselgus kasutatud rehvide kogustega,“ ütles Rakvere vallavalitsuse keskkonnaspetsialist Sandra Schmidt.
Esitatud taotluses märkis Ragn-Sells, et neil on maksimaalselt kavas vanarehve purustada 20 000 tonni aastas. Märtsi lõpus toimunud kohtumisel tekkis kohalikel inimestel kahtlus, et Lepnal võidakse hakata purustama ka Eestisse imporditud vanu autorehve, kuna paigaldatava liini jaoks Eestis tekkivatest rehvidest ei jätku.
Schmidti sõnul küsis ta keskkonnaagentuurilt andmed eelmise aasta kohta ja selgub, et mullu tekkis Eestis vanarehve kokku 17 173 tonni, millest jäi nn jääki 5104 tonni. See on oluliselt väiksem kogus, kui Ragn-Sellsi taotluses märgitud 20 000 tonni aastas.
Ragn-Sellsi juht Kai Realo ei välistanud, et Lepnal võidakse hakata purustama ka imporditud rehve. Kui Eestis on kõik rehvid purustatud ning Eesti Energia ja Ragn-Sellsi koostööprojekt võimaldab veel täiendavalt purustada, siis me saame teatud mahu tuua sisse, ütles Realo.
Tagasi Lääne-Virumaa Uudised esilehele