- Kiltsi mõisakooli matemaatikaõpetaja Erko Elmik leiab, et on õpilasi, kellele on suure kooli õpikeskkond raskesti talutav ja nad vajavad turvalisemat keskkonda ning individuaalsemat lähenemist. Foto: Kristel Kitsing
Kiltsi mõisakooli õpetaja Erko Elmik (40) ütleb Eestis toimuva haridusvõrgu korrastamise tuhinas, et väikekoolid on väärtus, mida peab hoidma, sest seal saab iga õpilane individuaalset tähelepanu ning õpetajad on pühendunud nende arengule.
Möödunud aasta septembris asus Erko õpetajatöö kõrvalt õppima Tallinna ülikooli. Jutustame tema isiklikust teest õpetajaks kasvamisel alates esimestest kaalutlustest kuni otsuse langetamiseni.
Kogemusest inspireeritud valik
Erko tee matemaatikaõpetajaks algas kutsekoolis. "Kui keegi oleks mulle tol ajal öelnud, et ma hakkan kunagi matemaatikat õpetama, oleksin arvanud, et ta on hull või tal on mingi probleem," meenutas ta naerdes. "Kuni kutsekoolini oli matemaatika minu jaoks vaid kaks või haletsusega õpetajalt antud kolm."
Seotud lood
Ma armastan õpetaja tööd. Õpilased on minu jaoks alati olnud kõige tähtsamad ja ma nii soovin olla see särasilmne, positiivne, loov ja äge persoon, keda õpilased vajavad… aga ma lihtsalt ei suuda enam, kirjutab Tapa gümnaasiumis eesti keelt ja kirjandust õpetanud Marie-Johanna Kippar, kes otsustas aasta alguses õpetajaametist loobuda.
Möödunud nädalal, kui Rakke põhikooli lõpetajad said pidulikult teele saadetud, sai kooli direktor Tanel Kümnik (36) aega hinge tõmmata ja vaadata hetkeks tagasi. Lõppes tema esimene kooliaasta direktorina ja saabus võimalus võrrelda direktori ja õpetaja ameteid. Õpetajakogemust on mehel vaatamata noorusele juba ligi 15 aastat.
Vao külas üles kasvanud tele- ja raadiosaatejuht Liis Lusmägi kolis oma kunagisse kodukohta tagasi. Suure elumuutuse taga oli soov pakkuda oma lastele kasvamiseks paremat keskkonda, aga ka aidata Vao küla paremasse seisu.
AS Maag Eesti esitas eelmisel reedel keskkonnaametile Kiltsi broilerifarmi keskkonnakompleksloa taotluse.
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.