Eesti esimene bussiliin avati Tallinnas kesklinna ja Kopli vahel Volbrecht Tatsi poolt 1921. aastal. Virumaal olid sellal bussid veel üpris tundmatud asjad.
Parempoolne Chevrolet buss on kindlasti Harald Keimanni oma, aga võimalik, et teine ka. Foto: Eesti Bussiajaloo Selts
Areng oli selles vallas aga kiire ja juba 1924. aastal avas 1900. a. sündinud Rudolf Kirsch esimese bussiühenduse Rakvere ja Muuga vahel. Liini teenindas 16-kohaline Fordi veoautoraamile ehitatud buss.
Natuke kummaline on, et 90 aastat tagasi olid inimesed kimpus samade probleemidega, millega tänapäevalgi. Ka tänane meenutus algab just ühe taolise looga.
Kui tänavune Rakvere jaanituli on pälvinud kiidusõnu, siis päris hästi möödus jaanituli ka 95 aastat tagasi. Tollal ei pidutsetud küll Vallimäel, vaid hoopis Rahvaaias.
Üldiselt on päris hästi teada, et 1950.-tel ja 1960.-tel aastatel toodeti Tartus autobusse. Aga mõnikümmend aastat varem ehk kahe maailmasõja vahelisel ajal oli busside ja ka muude autode ehitamine Eestis pigem reegel ning seda tehti paljudes kohtades, muu hulgas ka Rakveres.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.