Mootorratturitega juhtunud õnnetuste valdav põhjus oli vale sõidukiirus
Eelmisel aastal juhtus mootorratta osalusel 111 liiklusõnnetust, milles sai liikleja vigastada ja hukkus 3. Valdaval juhul põhjuseks oludesse mittesobiv sõidukiirus ja kontrolli kaotus sõiduki üle, märkis liiklusjärelevalvekeskus.
Liiklusjärelevalvekeskus tuletab alanud mootorratta hooajal meelde mitmeid soovitusi, mis aitavad õnnetusi vältida. Foto: Sten Semjonov
Mullu juhtunud liiklusõnnetustes süüdlaseks oli 74% juhtudest mootorrattur ja 24% juhtudest autojuht. Nii mõnelgi juhul oli õnnetusse sattunu tarvitanud alkoholi või tal puudus juhtimisõigus ning oli ka juhte, kes arvasid, et nende pea kiivrit ei vaja.
"Aegajalt tuleb ette, et pean ka mõnel väljakutsel kasutama kogu kiirust, mis masin välja võtab," räägib juba 14ndat suve seda ametit pidav Toomas Kivilo. Motopolitsei ratta tippkiirus jääb 250 km/h kanti.
Motoklubi Rakvere Raibe on enda õlule võtnud siinse motoelu edendamise. Jutt ei käi spordist, vaid mootorrattaga sõitmisest kui elulaadist ning sellega kaasnevaga toime tulemisest.
Juba laupäeval saavad huvilised võtta ette teekonna vana ARKi hoonesse, kus peetakse suurejooneline Rakvere Motokodu avapidu. Jah, aastaid motoinimeste peas keerelnud idee ühtsest motopesast on realiseerunud. Motokodusse on oodatud ka need, kel veel mootorratast pole.
Nendel kolmel tänaval kihutatakse kõige sagedamini
Eile peeti üle Eesti liiklustalguid ning politsei käis mõõtmas kiirust kohtades, mille kohta inimesed olid sagedastest kiiruseületamistest teada andnud.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.