Mis auto ostab inimene, kes tahab pistikhübriid-linnamaasturit ega oota sellelt vähimatki isikupära või lustakust, isegi põlgab niisugust kenitlemist? Volkswageni loomulikult. Iseasi, et kumma, kirjutab mõlema autoga proovisõitu teinud Karl-Eduard Salumäe.

- Volkswagen Tayronit (all) nähakse enamasti pikema teljevahega Tiguanina (üleval). Tehnika neil muidugi kattubki, aga disain erineb. Tayron on tegelikult hoopis Volkswageni märgiga Škoda Kodiaq – neil kahel pole identne mitte üksnes teljevahe, vaid ka katusejoon.
- Foto: Volkswagen/Karl-Eduard Salumäe
Eesti uue auto ostja tahab linnamaasturit ning alates tänavusest aastast, see tähendab pärast automaksu jõustumist, vaatab ta varasemast tõsisemalt pistikhübriidide poole. Volkswagen on aga pistikhübriidsete linnamaasturite segmendis maru kõva tegija, kuna pakub nüüd lausa kahte pika elektrilise sõiduulatuse ja ahvatleva hinnaga mudelit.
Aasta tagasi müügile tulnud kolmanda põlvkonna Volkswagen Tiguani pistikversioon sõidab puhtalt elektri jõul ametlikult kuni 120 km, ent selle hind-alates-number algab 3-ga. Kriitik võib siinkohal öelda, et napilt alla 40 000 euro (39 350) jääb ainult üks versioon ja sedagi üksnes helde sooduskampaania ajal. Teisalt jälle on märkimisväärsed soodushinnad kehtinud suurele osale Volkswageni mudelivalikust juba pikka aega ning ka edevaimas ehk R-Line varustuses Tiguani “pistiku” saab praegu vägagi konkurentsivõimelise 45 550 euro eest. Kusjuures registreerimistasu kuulub sinna sisse.
Hiljuti lisandus Tiguani kõrvale uus nimi – Tayron. Volkswagen Tayronit määratletakse automeedias enamasti pikema teljevahega Tiguanina. Eelmisest põlvkonnast pakutud Tiguan Allspace täpselt see oligi, aga Tayron on tegelikult hoopis Volkswageni märgiga
Škoda Kodiaq – neil kahel pole identne mitte üksnes teljevahe, vaid ka katusejoon. Tehnikaosa kattub kõigil kolmel niikuinii, seevastu nina- ja sabaosa erineb ka Tayronil ja Tiguanil.
Hindadega on Tayroni puhul sootuks selline lugu, et 41 400eurose alghinnaga (samuti koos registreerimistasuga) pistikhübriid on kõigest paarsada eurot kallim kui sama 1,5liitrise bensiinimootoriga poolhübriid! Põhjust tasub otsida autotootjatele ette kirjutatud karmidest heitmenormidest ja trahvidest. Täpselt nagu Tiguani ja Kodiaqi, saab Tayronit lisaks veel nii 2-liitrise bensiinimootori kui ka samasuure diislitoitel jõuallikaga.
Üks konks
Olles sõitnud kõigepealt pistik-Tiguani ning seejärel pistik-Tayroniga, võin kinnitada, et mõlemad on ju täitsa kobedad autod. Kindlasti mitte veatud, küll aga kenasti tehtud, ruumikad (eriti Tayron) ja vaiksed (eriti Tayron).
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
GWM on esimene Hiina automark, mis Eestis edu saavutanud, ent selle staarmudel osutub põhjalikumal tutvumisel päris väetiks ning kaks korda kallimalgi on häirivaid vigu, kirjutab autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
ID.7 on tõestus Volkswageni õppimisvõimest, kirjutab uue mudeliga proovisõitu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Liiklusõnnetuste arv kasvab, kuid selle murdmiseks ei piisa pelgalt trahvidest ja kontrollist, kirjutab sõiduõpetaja ja BTA Kindlustuse kahjukäsitleja Tõnis Adra.
Suzuki väikeauto pole kaugeltki puudusteta, ent pakub lahedat sõiduelamust. Seda aga üksnes juhul, kui enne liikuma hakkamist vaeva näha.
23. mail toimub Von Krahli teatrimajas Rakvere Elustiilipäev – avalik sündmus, mis tõstab esile puhkamise kui teadliku eluoskuse ja vaimse tasakaalu osa. Ürituse tänavuseks juhtmõtteks on „Puhkus on jõud!”.