Ettevaatust, helistamispettuste tegijad on leiutanud uue taktika

Autor: Lääne-Virumaa Uudised • 6. november 2021
Jaga lugu

Petukõnede tegijad on võtnud kasutusele uue meetodi veenmaks ohvreid, et tegemist on kõnega pangast, teatas Swedbank.

Swedbanki klienditeenuste juhi Ede Raagmetsa sõnul tegutsevad pangakliente petta üritavad kurjategijad väga professionaalselt ja leiutavad pidevalt uusi võtteid.
Autor: Madis Veltman/Scanpix/Postimees

Kõne alguses mängitakse ohvrile eestikeelne lindistatud teavitus sisuga: „Tere, Teile helistatakse Swedbankist, hetkel on kõik eestikeelsed teenindajad hõivatud, sellepärast Teiega võtab ühendust venekeelne töötaja.“ Seejärel asub ohvriga rääkima vene keelt kõnelev kurjategija.

"Swedbank ei kasuta sellist lindistatud teavitust. Swedbanki töötajad räägivad kliendiga tema emakeeles. Saades sellise kõne, katkestage kõne ja ärge astuge petturitega dialoogi, nad on väga osavad manipuleerijad. Petukõnedes ei ole näha vaibumise märke ja valvsust ei tohi kaotada,“ rõhutas Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets pressiteate vahendusel.

Pangatöötaja ei vaja pangakaardi blokeerimiseks või väidetavate kontol toimuvate kahtlaste tehingute peatamiseks kliendi PIN-koode. Samuti ei helista pangatöötajad klientidele, et panna peale „pettustevastast kaitseprogrammi“ vms. Tasub ka meeles pidada, et Swedbanki töötajad ei kontakteeru kliendiga suhtlusrakendustes nagu WhatsApp, Viber.

Seotud lood

„Petturid tegutsevad väga professionaalselt, kasutavad ootemuusikat, suunamist jne, muutes sellega pettuse äratundmise raskeks. Pidevalt leiutavad kurjategijad uusi viise, kuidas ennast kliendile usaldusväärseks muuta. Nad on võtnud kasutusele SMS-i saatmise, mis justkui „kinnitab“, et nad on pangatöötajad. Nüüd on nad kasutusele võtnud eestikeelse lindistatud teate, mille eesmärk on juhtida ära kahtlust sellelt, et pangatöötaja ei räägi kliendiga tema emakeeles,“ lisas Raagmets.

Kaks näidet hiljutistest pettustest

Politseile teatati, et Narvas elavale 71-aastasele mehele helistas vene keelt kõnelev isik, kes tutvustas end Swedbanki töötajana ja palus avaldajal turvalisuse tagamise ettekäändel sisestada PIN-kalkulaatori koodid. Hiljem avastas kannatanu, et tema pangakontolt on teostatud ülekanded summas 6955 eurot.

Politseile teatas Kohtla-Järvel elav 42-aastane naine, et talle helistati võõralt telefoninumbrilt ja tutvustati ennast börsimaaklerina. Helistaja palus kannatanul erinevate ettekäänete abil investeerimise eesmärgil vormistada kiirlaenu ja paigalda arvutisse AnyDesk tarkvara, mida kannatanu ka tegi. Kahju on kokku 2450 eurot.

Kas tahad alati teada, kui Lääne-Virumaa Uudistes sel teemal kirjutatakse? Kasuta Minu Lääne-Virumaa funktsiooni ja vali märksõnad, mida oma personaalses uudiskirjas näha tahad.

Vaata veel

Meie koostööpartneriteks on

Liitu uudiskirjaga ja oledki kursis, mis Lääne-Virumaal toimub

Jaga meiega huvitavat infot!