Soomlaste seas tekkis Ukraina sõja ja Venemaa-vastaste sanktsioonide tõttu hirm, et tanklatest saab otsa AdBlue ehk diiselmootoriga autode kütuselisand. Soomlasi haaras lausa nii suur ostupaanika, et see tõi neid ka üle lahe Eestisse autohaagiste kaupa AdBlued kokku ostma.
- Artiklid diiselmootoriga autode kütuselisandi AdBlue tarneraskustest tekitasid Soomes korraliku segaduse. Foto: imago images/Manfred Segere/Scanpix
Haljala valla väikeettevõtja, Liiguste burgeriputka peremees Ergo Telvik nägi sel nädalal Rakvere tanklas huvitavat vaatepilti, kuidas üks soomlane auto haagises olevatesse tuhande liitri suurustesse kanistritesse AdBlued laskis. „Tegin juttu, et kuhu viid sellise koguse. Ütles, et ikka Soome. Seal olevat kulla hind sellel hetkel,” muljetas Telvik.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Ergo Telvik oma kodu juures Tallinna – Narva maantee ääres veidi enam kui kaks aastat tagasi Liiguste burgeriputka avas, ei olnud tal aimugi, mille kõigega tuleb tal silmitsi seista. Kõigest hoolimata on mees jätkuvalt optimistlik.
Kõrged kütusehinnad pahandavad inimesi. Osad inimesed peavad plaani riigist lahkuda, teised tõmbavad püksirihma koomale. Kütusefirma Alexela omanik Heiti Hääl usub, et hinnatõusuks on veel ruumi.
“Täna oleme silmitsi sellega, et kütusehinnad on alates eelmise aasta novembris pööraselt kasvanud ja liiguvad uutel kõrgustel. Oleme Eestis väga lähedal kunagisele rekordile,” ütles Alexela juhatuse liige Alan Vaht.
“Hoolimata sellest, et Lääne-Virumaal on veel talv, astus poodi inimene, kes soovis jalgratast hooldusesse tuua. Ta ütles, et hakkab rohkem rattaga sõitma, sest tanklates on kütuse hind väga kõrge,” rääkis Rattabaasi üks loojatest, endine profirattur Kalle Kriit.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.