Ilmaolud muutuvad tasapisi üha talvisemaks ja varem või hiljem tuleb tegelema hakata teede ja tänavate lumekoristuse ja libedusetõrjega. Kuidas on Rakvere linn valmistunud talihooldeks, rääkis lähemalt abilinnapea Kert Karus.
- OÜ Rasato masinapark on valmis kõnniteede hooldamiseks. Foto: Martin Piir
"Rakvere linnal on kolm lepingupartnerit, kes vastutavad linna sõiduteede, bussipeatuste, kõnniteede, väljakute ja haljasalade talihoolduse eest," märkis Karus.
Sõiduteed
Rakvere linna sõiduteede talihoolduse lepingupartner on AS Raktoom. Linna sõiduteed on lume- ja libedusetõrje tegemisel jagatud lähtuvalt nende liiklusintensiivsusest kolme kategooriasse. Kokku tehakse Rakvere tänavatel talihooldust ligi 100 km ulatuses.
"Esimeses järjekorras tehakse lume- ja libedusetõrjet linna põhitänavatel, mida on kokku ligi 13,5 kilomeetrit. Teises järjekorras tehakse lume- ja libedusetõrjet ligi 27 kilomeetri ulatuses väiksema intensiivsusega tänavatel ja kolmandas järjekorras tehakse lumetõrjet ligi 56 kilomeetri ulatuses kõige väiksema intensiivsusega tänavatel," rääkis abilinnapea.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rakvere abilinnapea Kert Karus tegi linnavolikogu opositsionääride arupärimisele vastates kokkuvõtte lõppenud talve lumekoristusest Rakveres ning leidis, et üldjoontes võib lumetõrjetöödega rahule jääda.
Rakvere linnavolikogu istungil luges volikogus erakonda Eesti 200 esindav omaaegne abilinnapea Rainer Miltop ette kaks opositsiooni arupärimist abilinnapea Kert Karusele. Üks neist puudutab lumekoristust, teine aga linna bussiliiklust.
Rakveres on sel talvel kõige keerulisemad piirkonnad või tänavad olnud Moonaküla, Rägavere tn, Vallikraavi tn, Vabaduse tn, Tartu tn mägi, Kungla tn, ringristmikud üldiselt ning bussipeatused. Bussi peatustesse sisenemine oli komplitseeritud kõrgete lumevallide tõttu, mis samas tegi ka reisijatel bussi peale tulemise keerulisemaks, kirjutab Hansabussi tegevjuht Indrek Halliste.
Mitmetel Rakvere linna tänavatel on sügavad lumeroopad, mis viimaste päevade nulli ümber kõikuva õhutemperatuuri juures on ära jäätunud ning muutunud autolõhkujaks.
Autoomanikud jälgivad kõhedusega kalendrit: aeg muudkui tiksub esimese jaanuari poole. Ei, kõhe pole mitte seepärast, et jälle peab uue aasta lubadusi andma, vaid 01.01.2025 jõustub Eestis automaks. Nii mõnigi meist lootis, et see maks jääb tulemata ja pigistas silma kinni iga kord, kui sellise pealkirjaga uudist nägi. Enam pole mõtet.