Pärast mitmeaastast hilinemist on lõpuks jõudmas tänavatele Tesla vastuoluline pikap Cybertruck, kuid eurooplastel pole rõõmustamiseks põhjust, sest kandiline kolmetonnine monstrum ei vasta Euroopa normidele.
Cybertrucki Euroopasse jõudmise üheks takistuseks võib saada selle kere, mis on tehtud Tesla enda arendatud roostevaba terase sulamist ja on nii meeletult jäik, et peab isegi kuni 9 millimeetrise tulirelva padruni kinni, rääkis Äripäeva arvamustoimetaja ja autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Tavapäraselt peab auto kere kokkupõrke korral osaliselt järele andma või niiöelda kortsu minema, et lööki pehmendada, rääkis Salumäe. Tesla Cybertrucki jäiga kere puhul on sõitja külgkokkupõrke puhul ilmselt hästi kaitstud. Küsitav on see, et kui palju esikokkupõrke korral sellise ehitusega auto juhti ja reisijaid säästab, viitas ta.
“Mõtleme ka sellele, kui see kolm tonni autot sõidab jalakäijale otsa. Täpselt samamoodi mingisugust järeleandvat osa seal ninas ei ole. Kõik on kohutavalt jäik ja seejuures väga terava murdekohaga,” märkis Salumäe.
Intervjuus rääkis Salumäe, miks pole Teslal ilmselt vajadust ega ka tootmise mõttes võimalustki Cybertruki kohe Euroopa turule müüma hakata. Samuti selgitas ta, miks saab Tesla pikapi nii palju tähelepanu ja miks just ameerkilased seda pikisilmi ootavad.
Intervjueeris Indrek Mäe.
Foto autor: Reuters/Scanpix
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.