Esimesel oktoobril möödus 30 aastat Lääne-Virumaa suurima tööandja OG Elektra asutamisest. Kolmeosalises lugude sarjas võtame kokku ettevõtte juhi Oleg Grossi teekonna Viru kolhoosi maaparandusinsenerist Eesti üheks edukamaks ärimeheks, räägime Grossi autodest ning tulevikuplaanidest. Sarja esimene osa keskendub algkapitali kogumisele nõukaaegses autoäris.
Palju räägitakse metsikutest 1990ndatest aastatest, kuigi ka äri tegemine 1980ndate lõpus polnud mingi meelakkumine. Ajad olid teised. Nõukogude liidu president Mihhail Gorbatšov lasi glasnosti ajal reeglid vabamaks ning ettevõtja huviga inimeste jaoks algas aeg, mil sai ka ise äri teha. Ilma, et sind selle eest spekulatsioonisüüdistusega vangi pistetaks.
Ärituhin levis laiali üle Eestimaa ning oma nišše otsiti samamoodi Lääne-Virumaal, õigemini tollases Rakvere rajoonis. Paljud proovisid, vähesed õnnestusid, kõik said õppetunde.
Üks professorihärra tuli oma Volgat müüma. Tuli üks vend ja küsis Volgaga proovisõitu. Sel ajal, kui nad hakkasid professoriga kohti vahetama, pani see vend autole käigu sisse ja tahtis auto ära varastada. Me olime seal mitmekesi kõrval, hüppasime ruttu auto ette, et seda pidurdada.
Oleg Gross, kuidas teie ´80ndte lõpus Venemaa autoärisse sattusite?
Turg küsis autosid. Ega nõukogude ajal oli ja ka turg ja oli ka must turg. Küsimus oli selles, et autosid lihtsalt ei saanud osta. Oli inimesi, kellel oli raha ja kes ei saanud autoostuluba. Näiteks hotelli direktoritel või kirikuõpetajatel oli sel ajal väga palju raha.
Tellimust saab katkestada kuni kaks tööpäeva enne järgmist maksetähtaega
Kas tahad alati teada, kui Lääne-Virumaa Uudistes sel teemal kirjutatakse? Kasuta Minu Lääne-Virumaa funktsiooni ja vali märksõnad, mida oma personaalses uudiskirjas näha tahad.