"Kui kõigil on, siis mina enam ei taha!" Selline fenomen on majandusteaduses täitsa kaardistatud ning selle nimi on snoobiefekt. Mis see täpselt on ning mismoodi on see maailma muutnud?
- Just see kaader filmist “Twilight” sai pärast filmi linastumist tuntud snobismi meemiks. Foto: Kaader filmist "Twilight: New Moon"
Näiteks etteruttavalt võib öelda, et tänu snobismile on Euroopa köök ja maitsetekultuur selline, nagu ta on. Ning kas see sama efekt võiks mõjutada ka praegust kurikuulsat Ozempicu-moodi? Jah, see kõik on snoobiefektiga seotud. Kuulake saatest "Obskuurne majandus". Saatejuht on Linda Eensaar
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Hello Kitty sai äsja 50aastaseks. Ta kaunistab enam kui 50 000 toodet ja neid müüakse enam kui 130 riigis. Hello Kitty teenib emaettevõtte Sanrio jaoks miljardeid dollareid. Kuid on oluline märkida, mida ta ei ole: Hello Kitty ei ole kass ega ka tegelikult mitte jaapanlane (kuigi tema loojad on jaapanlased).
Sotsiaalmeedia võib olla suurepärane tööriist ühendamaks inimesed globaalseks külaks, mis hoolitseb ühiskonna nõrgemate liikmete eest.
Informatsioon on ajule mõnus. Meie aju ongi selliselt ehitatud, et ta tahab uusi asju teada. Seega pole ime, et inimesed muutuvad kergesti nutisõltlasteks. Tänu nutiseadmetele saame kiiresti ja lihtsalt ja tohutult hulgal bitte kätte, ilma et me peaks palju vaeva nägema.
Jõulud on kohe käes ja kingitused tuleb lähedastele juba päris kindlasti varsti ära valida, kui te pole just ema ja olete jõuludele mõelnud juba juulikuust alates.
Autoomanikud jälgivad kõhedusega kalendrit: aeg muudkui tiksub esimese jaanuari poole. Ei, kõhe pole mitte seepärast, et jälle peab uue aasta lubadusi andma, vaid 01.01.2025 jõustub Eestis automaks. Nii mõnigi meist lootis, et see maks jääb tulemata ja pigistas silma kinni iga kord, kui sellise pealkirjaga uudist nägi. Enam pole mõtet.