Kui riiklik petmine ei lõppe, võivad bussid seisma jääda

Autor: Andres Pulver • 15. veebruar 2023
Ainult tellijale
Jaga lugu
Kui riik lubatud raha ei eralda, on maakonnaliinide teenindamine enam kui problemaatiline.
Autor: Põhja-Eesti ühistranspordikeskus

Kui keskerakonna eestvedamisel kehtestati 1. juulist 2018 tasuta ühistransport üle Eesti, lubad tollane majandus- ja taristuminister Kadri Simson, et igale maakonnale on olemasoleva liinimahu tagamiseks ette nähtud dotatsioon ja tagatud vahendid täies mahus piletivabaks sõiduks. Paraku nii pole läinud.

29. mail 2018 toimunud riigikogu maaelukomisjoni ja majanduskomisjoni ühisel avalikul instungil rääkis minister, et kui jätkatakse piletiraha kogumisega ning saadakse lisaraha, siis ühistranspordiseaduse § 24 sätestab, mida kogutud rahaga saab teha.

Seda saab kasutada avaliku teenindamise lepingu alusel teostatava liiniveo korraldamiseks, ühissõidukite soetamiseks, ühistranspordi taristu objektide rajamiseks, uuendamiseks või haldamiseks ja ühistranspordiuuringute korraldamiseks.

Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse juhatuse esimehe Einar Vallbaumi kinnitusel oli just see seadusesäte oluliseks otsustamise aluseks mitte rakendada 0-piletit kõikidele sõitjatele.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või vormista tellimus

Vormista Lääne-Virumaa Uudiste digitellimus ja saad:

  • Ühe tasuta lisakasutaja
  • Ligipääsu kogu tasulisele sisule
  • Kord nädalas ilmuva uudiskirja

Tellimust saab katkestada kuni kaks tööpäeva enne järgmist maksetähtaega

Kas tahad alati teada, kui Lääne-Virumaa Uudistes sel teemal kirjutatakse? Kasuta Minu Lääne-Virumaa funktsiooni ja vali märksõnad, mida oma personaalses uudiskirjas näha tahad.

Vaata veel

Liitu uudiskirjaga ja oledki kursis, mis Lääne-Virumaal toimub

Jaga meiega huvitavat infot!