Taristuehitajad: automaks peab andma kasutajatele kvaliteetsemad ja kestlikumad teed
Taristuehituse liidu tegevjuhi Tarmo Trei sõnul peab automaksu kehtestamisel sellest saadav kasu olema nähtav ka teede kasutajatele, mis tähendab, et vähemalt osa uue maksu laekumistest tuleb investeerida teedevõrgu arendamisse.
Automaks peab andma kasutajatele kvaliteetsemad ja kestlikumad teed.
Foto: Andras Kralla
Trei hinnangul oleks parim variant kehtestada automaks sihtotstarbelisena ehk kõik sellest maksust riigieelarvesse laekuvad vahendid suunatakse taristu arendusse. „Mõistame aga, et riigil on ilmselt ka mujale lisaraha vaja,“ nentis Trei.
Rahandusministeerium pole otsustanud, kas automaksu suurus võiks sõltuda lisaks muule sellest, kui koguka neljarattalisega sõidetakse, küll on selge, et vanemate autodega sõitjatele tehakse soodustus ning regionaalseid erisusi ei looda.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusringile seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse, mille alusel kehtestatakse mootorsõidukimaks suurele osale Eesti sõidukitest.
Eesti autoomanike keskliit ei kiida praegu välja käidud automaksu mudelit mitte kuidagi heaks, sest automaksu ülesannet täidab juba praegu kütuseaktsiis, ütles liidu juhatuse esimees Priit Tammeraid.
Siseminister Lauri Läänemets nentis, et elanikkonna vananemine mõjutab tugevalt ka politseid, automaksuga peab aga kaasas käiba ühistranspordi väga tõhus areng maapiirkondades.
Autoomanikud jälgivad kõhedusega kalendrit: aeg muudkui tiksub esimese jaanuari poole. Ei, kõhe pole mitte seepärast, et jälle peab uue aasta lubadusi andma, vaid 01.01.2025 jõustub Eestis automaks. Nii mõnigi meist lootis, et see maks jääb tulemata ja pigistas silma kinni iga kord, kui sellise pealkirjaga uudist nägi. Enam pole mõtet.